တရားကိုနတ္ေစာင့္၏။ သို ့ေသာ္
အရွင္ သံဝရာလကၤာရ
ဓမၼပိယဆရာေတာ္
ေလာက၌ ဘယ္သူေတြက ဓမၼဝါဒီ၊ ဘယ္သူေတြက အဓမၼဝါဒီ၊ ဘယ္သူကျဖင့္ တရားတယ္၊
ဘယ္သူကေတာ့ျဖင့္ မတရားဘူး စသည္ျဖင့္ ဓမၼနွင့္ အဓမၼ၊ တရားနွင့္ မတရား ခဲြျခားသတ္
မွတ္ေျပာေနႀက၏။ ယင္းဓမၼ အဓမၼနွင့္ စပ္၍ အဂုၤတၱရနိကာယ္၊ ဒသကနိပါတ္၌ သုတၦန္ သုံး
ပုဒ္မၽွ် ရိွ၏။
အခါတစ္ပါး ဘုရားရွင္က “ရဟန္းတို ့ဓမၼနွင့္ အဓမၼ ခဲြျခားသိရမယ္၊ ေကာင္းက်ိဳးနွင့္
ဆိုးက်ိဳး ခဲြျခားသိရမယ္၊ ခဲြျခားသိျပီးရင္ ဓမၼနည္းလမ္းအတိုင္း က်င့္ရမယ္၊ ေကာင္းက်ိဳးရိွတာ
ကို က်င့္ရမယ္” ဟု မိန္ ့ႀကားျပီး ကႏၶကုဋိ ေက်ာင္းေတာ္သို ့ဝင္ႀကေတာ္မူသည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္းဓမၼ နွင့္ အဓမၼခဲြျခားသိရေအာင္ အရွင္အာနႏၵာကို သြားေရာက္
ေမးေလွ်ာက္ေသာအခါ အရွင္ အာနႏၵာက ေအာက္ပါအတိုင္းခဲြျခားျပေတာ္မူခဲ့သည္။
အဓမၼဟူသည္ မိစၦာဒိဌိ အယူမွားျခင္း၊ အျမင္မွားျခင္း၊ အျမင္မွန္မရျခင္း ၊
မိစၦာသကၤပ၌ အေတြးအေခၚအယူအဆ မွားျခင္း၊ မိစၦာဝါစာ အေျပာမွားျခင္း၊
အမွားေျပာျခင္းည ၊ အမွန္မေျပာျခင္း၊ မိစၦာကမၼႏၱ အလုပ္မွားျခင္း၊ အမွားလုပ္ျခင္း၊ အမွန္မလုပ္
ျခင္း၊ မိစၦာဇီဝ သူတစ္ပါးအား တစ္စုံတစ္ရာ ထိခိုက္နစ္နာေစမႈမကင္းေသာ အသက္ေမြးျခင္း၊
မိစၦာဝါယမ မေကာင္းမႈဘက္၌အားစိုက္ျခင္း၊ မိစၦာသတိ မဟုတ္တာေတြ သတိရေနျခင္း၊
မိစၦာသမာဓိ မဟုုတ္တာေတြ စိတ္ေရာက္ေနျခင္း၊ မိစၦာဥာဏ အသိေတြမွားေနျခင္း၊
မိစၦာဝိမုတၱိ ထြက္ေပါက္မွားေနျခင္းတို ့ျဖစ္သည္။
ဓမၼဟူသည္ သမာဒိဌိ -အယူမွန္ျခင္း၊ အျမင္မွန္ျခင္း၊ သမၼာသကၤပ၌- အယူအဆ
အေတြးအေခၚ မွန္ကန္ျခင္း၊ သမၼာဝါစာ- အမွန္ေျပာျခင္း၊ သမၼာအာဇီဝ- ရိုးရိုးသားသား
အသက္ေမြးျခင္း၊ သမၼဝါယမ- ေကာင္းသည့္ဘက္၌ အားစိုက္ျခင္း၊ သမၼာသတိ- ေကာင္းတာ
ေတြကို သတိရေနျခင္း၊ သမၼာသမာဓိ- ေကာင္းမႈေတြအေပၚ စိတ္ေရာက္ေနျခင္း၊
သမၼာဥာဏ- မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျခင္၊ သမၼာဝိမုတိၱ- မွန္ကန္ေသာ ထြက္ေပါက္ရိွျခင္းတို ့ျဖစ္သည္။
တရားကို နတ္ေစာင့္သည္ဟု ဆိုစကားရိွ၏။ အမွန္က နတ္က ေစာင့္တာမဟုတ္၊ တရား
ေစာင့္သူကို တရားကျပန္ေစာင့္ျခင္းျဖစ္၏။ တရားကိုပင္ နတ္ဟု တင္စားေခၚႀက၏။ တရားေတာ္
ျမတ္ က်င့္သုံးသူမွာ တရားေတာ္ကေစာင့္ျမဲေသခ်ာ၊ တရားေတာ္က ေအးျမခ်မ္းသာ ေဆာင္ယူေပး
ကင္းေဝးပါယ္ဒုကၡ ဟုဆို၏။ ဘုရားေဟာ ျဖစ္၏။
တရားေစာင့္သူကို တရားကျပန္ေစာင့္၏။ မိမိက တရားေစာင့္လွ်င္ တရားက ခ်မ္းသာကို
ေဆာင္ေပးသည္။ တရားေစာင့္သူသည္ ဒုဂၢတိသို ့ မက်ေရာက္နိုင္ေတာ့။ ဤသို ့ ဘုရားေဟာခဲ့သည္။
ဘုရားေဟာဟူသည္ ဘုရားက အာမခံခ်က္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ တရားေစာင့္သူကို တရားကျပန္
ေစာင့္ျခင္း သို ့မဟုတ္ တရားကို နတ္ေစာင့္ျခင္းဟူသည္ ကမၼနိယာမ ပင္ျဖစ္သည္။ ကမၼ နိယာမဟူ
သည္ ကံကိုျပဳထားလွ်င္ ထိုကံ အက်ိဳးေပးျမဲျဖစ္သည္။ အက်ိဳးေပးကို ေပးရမည္ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။
"သမၼာအာဇီဝနွင့္ ရွာရေဖြရတာ မလြယ္ဘူးဘုရား" ဟု လုပ္ငန္းရွင္သူေဌးမႀကီး တစ္ဦးက
ေလွ်ာက္ဖူးသည္။ အဓိပၸါယ္က မိစၦာဇီဝနဲ ့ရွာမွ လြယ္တယ္ေပါ ့။ မ်က္ျမင္လက္ေတြ ့မွာလည္း ္မေတာ္
မတရား ဝိသမ သမားေတြက ေအာင္ျမင္ ေနႀကတာ၊ ႀကီးပြားေနႀကတာ၊ ခ်မ္းသာေနႀကတာကို ေတြ ့
ရေတာ့ ရိုးရိုးသားသား သမၼာအာဇီဝ သမားတို ့က ေျပာေပလိမ့္မည္။ သမၼာအာဇီဝသမားတို ့နားလည္
ထားရမွာက မိစၦာကေအာင္ျမင္၊ သမၼာက က်ရံႈး ၊ မိစၦာက အဆင္ေျပ ၊ သမၼာကအဆင္မေျပ၊ မိစၦာက
အလုပ္ျဖစ္၊ သမၼာက အလုပ္မျဖစ္၊ ထို အခိုက္အတန္ ့ေလးကိုႀကည့္ျပီး ကမၼနိယာမအေပၚ ယုံမွား
သံသယ မျဖစ္လိုက္ပါနွင့္။ နတ္ေတြ အိပ္ေပ်ာ္ေနႀကျပီလားလို ့လဲ မခနဲ ့လိုက္ပါနွင့္။ တရားဟူသည္
ေသသြားျပီေလာဟု ကစၥာနီ အဖြားႀကီးလို မေရရြတ္လိုက္ပါနွင့္။ တရားကလည္း သူတစ္ဦးတည္း
ေစာင့္လို ့ ရတာမ်ိဳးမဟုတ္ပါ။
ကံဟု မူလ သမၺဳဒၶတို ့ ေဟာျပသည္မွုာ အရင္းသာရွင့္ ၊ ဥစၥာေဘာဂ ဇီဝိတနွင့္ သူခပြားရန္
ဤလူ ့ဌာန္၌ ဥာဏ္ဝီရိယ ပေယာဂတည္း၊ ကာလေဒသ ပဂၢလကို နိႈင္းဆအပ္တုံ၊ ကံကို ယုံ၍
မီးပုံအတြင္း မဆင္းထိုက္စြာ၊ က်ားရဲရာလည္း ႀကမၼာအေႀကာင္း မယိုးေကာင္းဟု သူေဟာင္း
ေရွးက ဆိုကုန္ႀက၏။ လုံ ့လမထူ ဥာဏ္မကူဘဲ အယူတေစာင္း ကံတစ္ေႀကာငး္မွ် မေကာင္းလည္းကံ
ေကာင္းလည္းကံဟု ကံကိုခ်ည္းကို မကိုးရာဘူး။ ပညာဥာဏ္ျဖင့္ သင့္၊ မသင့္ကို အခြင့္ရႈ၍ အျပဳလုံ ့လ
ရိွအပ္စြတည့္။(မဃေဒဝ)
ေကာင္းမႈ ျပဳသူ ေကာင္းက်ိဳးရဖို ့ေသခ်ာ၏။ မေကာင္းမႈ ျပဳသူ မေကာင္းက်ိဳးရဖို ့ ေသခ်ာ၏။
သို ့ရာတြင္ ခ်က္ျခင္း လက္ငင္းေတာ့ မဟုတ္။ အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုအထိေတာ့ ေစာင့္ဆိုင္းရမည္။
အေႀကာင္းကား ထိုကံသည္ နာနာကၡဏိက ကံျဖစ္ေသာေႀကာင့္ ျဖစ္သည္။
ေကာင္းမႈ ျပဳသူသည္ ထိုေကာင္းမႈက မရင့္က်က္ေသးမီအတြင္း အျခားမေကာင္းက်ိဳးတို ့ကို
ေတြ ့ရနိုင္ေသး၏။ မိမိ ေကာင္းမႈက ရင့္က်က္ျပီ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ေကာင္းက်ိဳးရေလေတာ့၏။ ထို ့အတူ
မေကာင္းမႈျပဳသူသည္ ထိုမေကာင္းမႈ မရင့္က်က္ေသးမီအတြင္ အျခားေကာင္းက်ိဳးတို ့ကို ေတြေနရ
ဦးမည္။ မိမိမေကာင္းမႈက ရင့္က်က္သြားလွ်င္ေတာ့ မေကာင္းက်ိဳးတို ့ကိုေသခ်ာေပါက္ေတြ ့ရေပးမည္။
ဤကားဘုရားေဟာ ျဖစ္၏။
မစၦာသမားက ေအာင္ျမင္ႀကီးပြားေနတာ ထိုမိစၦာက မရင့္က်က္ေသးလို ့၊ အက်ိဳးမေပးေသးလို ့
သာျဖစ္သည္။ သမၼာသမားက အဆင္မေျပျဖစ္ေနတာ ထိုသမၼာက မရင့္က်က္ေသးလို ့၊ အက်ိဳးမေပးေသး
လို ့သာျဖစ္သည္။ တစ္ေန ့ေန ့မွာေတာ့ ကိုယ္စိုက္ပ်ိဳးသည့္အပင္ ကိုယ္သာရိပ္သိမ္းရလိမ္ ့မည္။
အသီးမွည့္တစ္လုံးဒ ဘဝျဖစ္စဥ္ကို ႀကည့္လိုက္ေတာ့ ဖူးျပီးမွပြင့္၊ ပြင့္ျပီးမွ ကင္း၊ ကင္းျပီးမွသီး၊
သီးျပီးမွရင့္၊ ရင့္ျပီးမွ မွည့္လို ့ ရ၏။ ကံတရားတို ့လည္း ထိုနည္းတူပင္ျဖစ္၏။ ကံက တျဖည္းျဖည္းနွင့္ရင့္၊
ရင့္ ျပီးမွ က်က္၊ ရင့္က်က္ျပီးမွသာ အက်ိဳးေပးနိုင္၏။ ႀကားကာလ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုေတာ့ ေစာင့္ရ၏။
သို ့ေသာ္ ထိုအခ်ိန္ကာလက အတိအက် သတ္မွတ္၍ေတာ့ မရ။
ဗုဒၶဘာသာေတြက ကံသမားေတြ ဆိုေတာ့ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ကံတစ္ခုတည္းကို သာ ပုံခ်ခ်င္ႀက၏။
ကံ တစ္ခုတည္း ပုံခ်လို ့မရ။ ကံကလည္း သူအက်ိဳးေပးခ်င္တိုင္း ေပးလို ့ရတာမဟုတ္။ ကံက ကာလာ
ေဒသ ပဂၢလတို ့ အေနအထားကိုလည္း ႀကည့္ရေသး၏။ ကာလ ဂတိ ဥပဓိ ပေယာဂ တို ့ သမၸတိ၊ ဝိပၸတိၱျဖစ္၊
မျဖစ္ကိုလည္း ႀကည့္ရေသးသည္။ ကံက ေကာင္းေနေသာ္လည္း ကာလေဒသ ပုဂၢလက မေကာင္းခဲ့လွ်င္
ကာလဂတိ ဥပဓိ ပေယာဂတို ့က ဝိပတၱျဖစ္ေနလွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးေပးလို ့မရေပ။
သစ္ေကာင္းတစ္ပင္ ျဖစ္ဖို ့ရာတြင္ မ်ိဳးေစ့ေကာင္းရံုနွင့္ မလုံေလာက္၊ ေရလည္းေကာင္းမွ ေျမလည္း
ေကာင္းမွ၊ ဓာတ္ေျမႀသဇာ၊ ေဆးဝါးတို ့လည္း ရရိွမွ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ဥယ်ာဥ္မွဴးလည္း ေကာင္းပါမွ သစ္ေကာင္း
တစ္ပင္ ျဖစ္နိုင္သည္။ မ်ိဳးေစ့ စသည္ က်န္တာေတြ ေကာင္းေသာ္လည္း ဥယ်ာဥ္မွဴးက မသိ၊ မတတ္၊မကၽြမ္း၊
မလိမၼာလွ်င္ သစ္ေကာင္းတစ္ပင္ ရဖို ့ မျဖစ္နိုင္ေပ၊ ကံနွင့္ ကံအက်ိဳးဆိုတာလည္း ထိုနည္းတူစြာသာလွ်င္ ျဖစ္၏။
ေကာင္းမႈ ကံတစ္ခု ေကာင္းက်ိဳးေပးဖို ့အတြက္ ေခတ္ကာလ အေျခအေန ေကာင္းဖို ့ လိုသည္။ ကံနွင့္
စပ္ဆိုင္သူတို ့ ေနထိုင္ရာ ေဒသအေျခအေနလည္း ေကာင္းဖို ့လိုသည္။
ထိုကာလေဒသ ပုဂၢၢလ တို ့က ဝိုင္းေကာင္းေပးမွ ကံကလည္းေကာင္းလို ့ရသည္။
ကံေကာင္းနိုင္ဖို ့အတြက္ ျဖစ္ရာဘဝ ဂတိအေျခအေနကလည္း ေကာင္းဖို ့ လိုသည္။ ကာယကံရွင္၏
ဥပဓိ၊ သို ့မဟုတ္ ကာယကံရွင္ေနထိုင္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္ ပထဝီျပင္၏ ဥပဓိကလည္း ေကာင္းဖို ့လိုသည္။
ကာလ ဂတိ ဥပဓိ တို ့သမၸတၱိ ျဖစ္ေနမွ ကံကလည္း ေကာင္းလို ့ရသည္။
ေနာက္ဆုံးတစ္ခ်က္ အေရးတႀကီး ေကာင္းဖို ့ လိုအပ္တာက ပေယာဂျဖစ္သည္။ မန္လည္ ဆရာေတာ္က
"ဥစၥာ ေဘာဂ ဇီဝိတနွင့္ သူခပြားရန္ ဤလူ ့ဌာန္၌ ဥာဏ္ဝီရိယ ပေယာဂတည္း" ဟု ဆိုခဲ့၏။ ဤပေယာဂ ဟူသည္
စုန္းပူး နတ္ပူး စေသာ ပေယာဂမ်ိဳးမဟုတ္ မိမိ၏ ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံ တို ့ကို ဆုိလိုသည္။
ေျပာတာဆိုတာ၊ လုပ္တာကိုင္တာ၊ ေတြးတာေခၚတာ၊ အဆင့္အတန္းရိွရမည္။ ေျပာတတ္ ဆိုတတ္ ရိွရမည္။
လုပ္တတ္ ကိုင္တတ္ ရိွရမည္။ အေတြးအေခၚအယူအဆ ေကာင္းရမည္။ အရည္အခ်င္းဟု ဆိုလွ်င္ ရသည္။ ကံသုံးပါး
အဆင့္ရိွလွ်င္ အရည္အခ်င္းရိွလွ်င္ ပေယာဂ သမၸတိၱ ျဖစ္သည္။ ပေယာဂ သမၸတိၱ ျဖစ္လွ်င္ ကံကလည္းေကာင္းလို ့
ရသည္။
စက္ေလးပါးနွင့္ ႀကည့္လွ်င္ ေလးခ်က္ညီမွ ကံေကာင္းနိုင္သည္၊ ေရွးကံေကာင္းရမည္၊ အမီွကံေကာင္းရမည္၊
ေနရာေကာင္းရမည္၊ မိမိကို္ယ္၌ ကလည္းဥာဏ္နွင့္ ဝီရိယ ေကာင္းရမည္။ ရာခိုင္နႈန္းခဲြေသာ္ ေရွးကံေကာင္းဖို ့ ၂၅ ရာ
ခိုင္နႈန္း၊ ပစၥဳပၸန္ကံေကာင္းဖို ့ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္း၊ ေနရာေဒသေကာင္းဖို ့ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္း၊ အမွီ ေကာင္းဖို ့ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္း ၊
ထိုသို ့အသီးသီးတာဝန္ရိွႀကသည္။
ျခံဳ၍ ဆိုရလွ်င္ တရားကိုနတ္ေစာင့္သည္မွာ ေသခ်ာပါ္၏။ သို ့ေသာ္ နတ္(ကံ) တစ္ခုတည္းေစာင့္လို ့ေတာ့မရ၊
က်န္သည့္ ကာလ ေဒသ ပုဂၢလ ဂတိ ဥပဓိ ပေယာဂေတြ ဝိုင္းဝန္းေစာင့္ပါမွ ျဖစ္သည္။
Where there's political will, there is a way
政治的な意思がある一方、方法がある
စစ္မွန္တဲ့ခိုင္မာတဲ့နိုင္ငံေရးခံယူခ်က္ရိွရင္ႀကိဳးစားမႈရိွရင္ နိုင္ငံေရးအေျဖ
ထြက္ရပ္လမ္းဟာေသခ်ာေပါက္ရိွတယ္
Burmese Translation-Phone Hlaing-fwubc
စစ္မွန္တဲ့ခိုင္မာတဲ့နိုင္ငံေရးခံယူခ်က္ရိွရင္ႀကိဳးစားမႈရိွရင္ နိုင္ငံေရးအေျဖ
ထြက္ရပ္လမ္းဟာေသခ်ာေပါက္ရိွတယ္
Burmese Translation-Phone Hlaing-fwubc
Friday, August 21, 2009
တရားကိုနတ္ေစာင့္၏။သို ့ေသာ္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment