Peaceful Burma (ျငိမ္းခ်မ္းျမန္မာ)平和なビルマ

Peaceful Burma (ျငိမ္းခ်မ္းျမန္မာ)平和なビルマ

TO PEOPLE OF JAPAN



JAPAN YOU ARE NOT ALONE



GANBARE JAPAN



WE ARE WITH YOU



ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေျပာတဲ့ညီညြတ္ေရး


“ညီၫြတ္ေရးဆုိတာ ဘာလဲ နားလည္ဖုိ႔လုိတယ္။ ဒီေတာ့ကာ ဒီအပုိဒ္ ဒီ၀ါက်မွာ ညီၫြတ္ေရးဆုိတဲ့အေၾကာင္းကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္ျပ ထားတယ္။ တူညီေသာအက်ဳိး၊ တူညီေသာအလုပ္၊ တူညီေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရမယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ညီၫြတ္ေရးဆုိတာ ဘာအတြက္ ညီၫြတ္ရမွာလဲ။ ဘယ္လုိရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ညီၫြတ္ရမွာလဲ။ ရည္ရြယ္ခ်က္ဆုိတာ ရွိရမယ္။

“မတရားမႈတခုမွာ သင္ဟာ ၾကားေနတယ္ဆုိရင္… သင္ဟာ ဖိႏွိပ္သူဘက္က လုိက္ဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္လုိက္တာနဲ႔ အတူတူဘဲ”

“If you are neutral in a situation of injustice, you have chosen to side with the oppressor.”
ေတာင္အာဖရိကက ႏိုဘယ္လ္ဆုရွင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီး ဒက္စ္မြန္တူးတူး

THANK YOU MR. SECRETARY GENERAL

Ban’s visit may not have achieved any visible outcome, but the people of Burma will remember what he promised: "I have come to show the unequivocal shared commitment of the United Nations to the people of Myanmar. I am here today to say: Myanmar – you are not alone."

QUOTES BY UN SECRETARY GENERAL

Without participation of Aung San Suu Kyi, without her being able to campaign freely, and without her NLD party [being able] to establish party offices all throughout the provinces, this [2010] election may not be regarded as credible and legitimate. ­
United Nations Secretary General Ban Ki-moon

Where there's political will, there is a way

政治的な意思がある一方、方法がある
စစ္မွန္တဲ့ခိုင္မာတဲ့နိုင္ငံေရးခံယူခ်က္ရိွရင္ႀကိဳးစားမႈရိွရင္ နိုင္ငံေရးအေျဖ
ထြက္ရပ္လမ္းဟာေသခ်ာေပါက္ရိွတယ္
Burmese Translation-Phone Hlaing-fwubc

Tuesday, December 23, 2008

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးႏွင့္မုသဝါဒ (အပိုင္း-၁)

From: pyanar thami
Date: 2008/12/19
Subject: ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးႏွင့္မုသဝါဒ (အပိုင္း-၁)


ျမတ္စြာဘုရားကမဟာပဓါနသုတ္ေတာ္တြင္ေဟာခဲ့တာတစ္ခုရွိပါတယ္။ "ဧကံဓမၼံ အတီတသ ၊ မုသာဝါဒိတ ဇႏၱဳေနာ ၊ ဧေတသုပရေလာေကသု၊ နတၳိပါပံအကာရိယံ" တဲ့ဆိုလိုတာက
ေတာ့ ေလာကမွာမုသဝါဒဟာေႀကာက္စရာအေကာင္းဆံုးရန္သူမည္တယ္လို ့ေျပာတာပါ၊။ မုသားစကားတစ္ခြန္းကိုေျပာဆိုမိတာနဲ ့ပစၥဳပာန္သံသရာေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြအကုန္လံုး လြဲေခ်ာ္သြားႏိုင္တယ္
ဒါေႀကာင့္လည္းျမတ္စြာဘုရားဟာမုသဝါဒကိုေလာကလူသားမ်ားအေနနဲ ့အထူးေရွာင္ႀကဥ္ရမည့္တရားတစ္ခုျဖစ္ေႀကာင္းသတ္မွတ္ခဲ့တာဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကတြင္မေကာင္းေသာအရာကိုေကာင္းတယ္
ဟုေျပာဆိုေရးသားျပီးေနႀကမည္ဆိုလွ်င္လူသားအားလံုးကမေကာင္းမူ ့ကိုေကာင္းမူ ့ထင္ျပီးျပဳလုပ္ႀကမည္ဆိုပါကဘယ္မွာလူသားေတြအတြက္ေကာင္းက်ိဳးကိုရႏိုင္ပါမည္နည္း။


လြန္ခဲ့ေသာ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္စက္တင္ဘာကသံဃာေတာ္မ်ားကိုအတုပါဟုေျပာဆိုျပီးရိုတ္ႏွက္ဖမ္းဆီးခိုင္းသည့္စစ္ဗိုလ္ေႀကာင့္အဟုတ္အတုထင္ကာရိုတ္ႏွက္သည့္ ရဲေဘာ္မ်ားႏွင့္လူမ်ားကိုႀကည့္
လွ်င္လည္းသိႏိုင္ႀကမည္ဟုထင္ပါသည္။ တကယ္လို ့သာထိုသူမ်ားကိုလမ္းေပၚထြက္ေမတၱာသုတ္ရြတ္တဲ့သံဃာေတြအစစ္ပါဆိုလွ်င္ဗုဒၶဘာသာျဖစ္
ေသာထိုသူမ်ားရိုတ္ႏွက္ဖမ္းဆီးသတ္ျပတ္ျပစ္ခတ္မူ ့ကိုျပဳမည္မဟုတ္ပါ။
ထို ့ေႀကာင့္မုသဝါဒသည္ပစၥဳပာန္ကာလကိုရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ေစဘိသကဲ့သို ့အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားကိုလည္းယံုမွားသံသယျဖစ္ေစ
ပါသည္။အလားတူစြာလြန္ခဲ့ျပီးေသာအတိတ္ေတြမွာလည္းျပဳခဲ့ႀကေသာလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုမွန္ကန္စြာေရးသားေျပာဆိုမူ ့မရွိပါဘဲကိုယ္လိုရာဆြဲေျပာေရး
သားမူ ့ေတြေႀကာင့္ပစၥဳပာန္ရွိလူသားမ်ားကိုအက်ိဳးယုတ္ေစသည့္ျဖစ္ရပ္ေပါင္းမ်ားစြာရွိခဲ့ပါသည္။သို ့ပါေသာေႀကာင့္လူသားမ်ားအဖို ့သမိုင္းကိုအမွန္
ေျပာဆိုေရးသားေဖၚထုတ္ႏိုင္မူ ့ကိုသာျပဳလုပ္သင့္ပါသည္။" မိမိေျပာဆိုေရးသားသည့္သမိုင္းေႀကာင္းမ်ားမွာလြဲမွားေနခဲ့ေသာေႀကာင့္ေခတ္အဆက္ရန္
ျပစ္ေနရမည့္အျဖစ္မ်ိဳးနဲ ့သာႀကံဳေနရျပီးသတ္ျဖတ္အထင္လႊဲမွားေနႀကပါမည္ဆိုလွ်င္မိမိသည္သမိုင္း၏တရားခံျဖစ္ယံုပင္မကဘဲထိုျဖစ္သမွ်ေသာအ
ေႀကာင္းရပ္မ်ား၏ဆိုးႀကိဳးကိုလည္းမိမိတစ္ဦးတည္းသာမကသားစဥ္ေျမးဆက္ခံစားႀကရမည္သာျဖစ္ပါသည္။ "
လူသားတို ့အတြက္မုသဝါဒျဖစ္ရမူ ့ကိုအပိုင္းလိုက္ခြဲျခားႀကည့္မည္ဆိုလွ်င္
(၁) အခ်င္းခ်င္းသဝန္တိုမူ ့ေႀကာင့္ျဖစ္တည္သည့္မုသဝါဒ
(၂)အခ်င္းခ်င္းေဒါသကိုမွီျပီးျဖစ္သည့္မုသဝါဒ
(၃)သူတပါးကိုပ်က္စီးေစလို ေသာေႀကာင့္ျဖစ္ေပၚလာသည့္မုသဝါဒ
(၄)မိမိတြင္ရွိသည္ထက္ပိုမိုထင္ရွားေစလို ့သည္ေႀကာင့္ျဖစ္ေပၚလာသည့္မုသဝါဒ ဆိုျပီးအပိုင္းေလးပိုင္းခြဲကာေလ့လာႏိုင္ပါသည္။
ယေန ့မ်က္ေမွာက္ေခတ္ႏွင့္လူ ့ဘဝတစ္ေလွ်ာက္တြင္လူသားမ်ားရင္ဆိုင္ေနရသည့္အဓိကမုသဝါဒမ်ားဟုဆိုလွ်င္လည္းမွားမည္မထင္ပါ။
ျမန္မာ့သမိုင္းႏွင့္ကမၻာ့သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္စစ္ပြဲမ်ားႏွင့္အခ်င္းခ်င္းအာဏာလုဗိုလ္က်စိုးမိုးေရးစနစ္မ်ားျဖစ္ေပၚလာ
ရသည့္အေႀကာင္းရင္းမ်ားမွာေဖၚျပပါအခ်က္မ်ားေႀကာင့္ျဖစ္သည္ကိုအမ်ားဆံုးေတြ ့ရပါလိမ့္မည္။
ဥပမာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလုပ္ႀကံခံရျခင္းမွာဂဋဳန္ဦးေစာ၏အာဏာကိုမတရားရယူလို ့မူ ့နဲ ့အဂႍလိပ္တို ့၏ေျမာက္ပင့္ေျပာဆိုျခင္းမု
သဝါဒေႀကာင့္ဟုေျပာဆိုရပါမည္။တကယ္ေလးနက္စြာေတြးလွ်င္ေဖၚျပပါအခ်က္( ၁၊၃၊၄)တို ့ႏွင့္တပါတည္းပါဝင္ပတ္သတ္ေနသည္ကိုေတြ ့ရပါလိမ့္မည္။
ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးကိုေရွ ့ေဆာင္လမ္းျပေပးခဲ့ေသာဆရာေတာ္ဦးဥတၱမပုဇြန္ေတာင္အမိုက္ပံုတြင္ကြယ္လြန္ခဲ့ရျခင္းမွာလည္းေဖၚျပပါ
အေႀကာင္းရင္းမ်ားေႀကာင့္ပင္ျဖစ္ပါသည္။တကယ္အမွန္ဆိုလွ်င္ျမန္မာႏိုင္ငံေရးေလာကတစ္ေလွ်ာက္တြင္ဦးေဆာင္သူအားလံုးမွာမုသဝါဒီတို ့၏လက္
ခ်က္ေႀကာင့္အသက္ဆံုးရံူးေနႀကရသည္သာျဖစ္ပါသည္။လြန္ခဲ့ေသာအတိတ္သည္ကားကမၻာ့လူသားမ်ားအခ်င္းခ်င္းပူးေပါင္းေဆာင္ရြတ္ႏိုင္မူ ့အားနည္းခ်က္မ်ားေႀကာင့္ဆိုလွ်င္လက္ခံႏိုင္စရာအေႀကာင္းရွိဘိသကဲ့သို ့ျမန္မာလူထုတို ့၏ဗဟုသုတႏိုင္ငံေရးအျမင္၊ပညာေရးအျမင္စေသာနည္း
ပညာရပ္မ်ားအားနည္းျခင္းေႀကာင့္သာျဖစ္ပါလိမ့္မည္ဟုက်ေနာ္တို ့အားလံုးနားလည္ႏိုင္ႀကပါလိမ့္မည္။
ယေန ့သည္ဂလိုေဘလိုက္ေဇးရွင္းေခၚအိုင္တီနည္းပညာရပ္မ်ားထြန္းကားကာလူသားတိုင္းျပည့္ဝသည့္လူ ့အခြင့္အေရးကိုလိုလားေန
ႀကျပီးစစ္မွန္သည့္ဒီမိုကေရစီေရးကိုလိုလားလာႀကသည္။ဒီမိုကေရစီကိုက်င့္သံုးသျဖင့္လူ ့မူ ့ဘဝျမင့္မားလာသည္ကိုလည္းျမင္ေတြ ့ေနႀကရသည္။
အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးမ်ားကိုမုန္းတီးကာေတာ္လွန္တိုက္ပြဲဝင္ေနႀကသည့္လူပုဂၢိဳည္မ်ားကမၻာႏွင့္အဝွမ္းတြင္ရွိေနႀကသည္။ျမန္မာတို ့သည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွ
စတင္ကာတစ္ပါတီအာဏာရွင္စနစ္ကိုေတာ္လွန္လာႀကသည္မွာယေန ့အခ်ိန္ထိျဖစ္သည္။အႏွစ္(၂၀)ကာလအတြင္းတြင္အာဏာရွင္တို ့၏ရက္စက္မူ ့
မ်ားေႀကာင့္အသက္ဆံုးဘဝပ်က္သြားရသည့္ရဟန္းရွင္လူအမ်ားအျပားရွိသည္ကိုလည္းမ်က္ဝါးထင္ထင္ေတြ ့ျမင္ေနႀကရျပီးျဖစ္သည္။က်ေနာ္တို ့တိုက္
ပြဲမေအာင္ျမင္ရျခင္းမွာအာဏာရွင္၏အခ်င္းခ်င္းေသြးခြဲကာမဟုတ္မမွန္လုပ္ဇာတ္ခင္းက်င့္သံုးေနသည့္မုသဝါဒေႀကာင့္ျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္လက္မခံႏိုင္စရာ
ရွိမည္မထင္ပါ။
က်ေနာ္တို ့အားလံုးသည္စစ္အာဏာရွင္တို ့၏အက်င့္စရိုတ္လကၡဏာကိုသိရွိေနႀကျပီးျဖစ္ေသာ္လည္းသူတို ့ဆြဲရာမုသဝါဒကိုကားမ
ေတာ္လွန္ႏိုင္ခဲ့ဟုဆိုရပါမည္။အထူးဝမ္းနည္းစရာေကာင္းသည္ကားအာဏာရွင္တို ့၏မုသဝါဒအစားေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာအခ်င္းခ်င္းတို ့ႀကားတြင္မ
လိုအပ္ဘဲျဖစ္ေပၚေနေသာမုသဝါဒတိုးပြားလာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။က်ေနာ္တို ့ရဲေဘာ္မ်ားသည္ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ဘဝစြန္ ့တိုက္ပြဲဝင္ေနႀကပါ
လွ်က္ဘာေႀကာင့္ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းမလိုလားအပ္ေသာမုသားဝါဒေတြနဲ ့မဟုတ္မမွန္သြားပုတ္ေလလြင့္ေျပာဆိုက်င့္သံုးေနႀကပါသလဲဆိုတာေမးခြန္း
ထုတ္စရာျဖစ္လာပါသည္။
အဖြဲ ့အစည္းအခ်င္းခ်င္းေဝဖန္ေျပာဆိုမူ ့ေတြသာမကဘဲအဖြဲ ့တူအခ်င္းခ်င္းေျပာဆိုပုတ္ခတ္မူ ့ေတြပါတိုးပြားလာေနသည္။တခ်ိုဳ ့
ေတြကေျပာႀကပါသည္။အခ်င္းခ်င္းသေဘာထားမတူညီမူသည္ဒီမိုကေရစီဟုေျပာပါသည္။ဟုတ္ပါသည္သေဘာထားမတူညီသည္ကိုညိွႏိုင္းယူခ်င္း
ကေကာင္းေသာစည္းလံုးညီညြတ္မူ ့ကိုျဖစ္ေစသကဲ့သို ့အားလံုး၏ဆႏၵႏွင့္ေလ်ာ္ညီေသာလမ္းစဥ္တခုကိုရရွိႏိုင္ေစပါလိမ့္မည္။သို ့ေသာ္ေနာက္ကြယ္
တြင္ေျပာဆိုေနႀကေသာပုတ္ခတ္ေစာ္ကားမူ ့မ်ားမွာဒီမိုကေရစီကိုမျဖစ္ေစႏိုင္ဆိုသည္ကိုလည္းနားလည္ႀကရပါလိမ့္မည္။
တကယ္ဆိုလွ်င္ယေန ့ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေလာကတြင္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္တကယ့္အပင္ပန္းအဆင္းရဲခံကာတိုက္ပြဲဝင္ေန
ေသာရဲေဘာ္မ်ားမွာေက်ာင္းသားမ်ားသာျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္လည္းမွားမည္မထင္ပါ။ရွစ္ေလးလံုးနဲ ့အတူေမြးဖြားလာသည့္အဖြဲ ့အစည္းမ်ားထဲတြင္ေက်ာင္း
သားတပ္မေတာ္သည္ထင္ရွားခဲ့သကဲ့သို ့ ရဟန္းပ်ိဳသမဂၢသည္လည္းထင္ရွားေသာအဖြဲ ့အစည္းတစ္ခုျဖစ္ခဲ ့ပါသည္။တျခားေသာအဖြဲ ့အစည္းမ်ားအား
လံုးသည္လည္းရွစ္ေလးလံုး၏သေႏၶတည္ေမြးဖြားမူ ့မ်ားသာျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳပ္ဆိုရလွ်င္အဖြဲ ့အစည္းမ်ားအားလံုးဒီမိုကေရစီေရးတိုက္ပြဲဝင္မ်ားသာျဖစ္သည္။က်ေနာ္တို ့သည္လူေပါင္းမ်ားစြာနဲ ့ဖြဲ ့စည္းထား
ေသာအဖြဲ ့စည္းေပါင္းမ်ားစြာျဖစ္ေသာ္လည္းတခုတည္းေသာဦးတည္ခ်က္မွာတူညီေနသည္ကိုလည္းေတြ ့ရပါသည္။ထိုအဖြဲ ့အမ်ားစုမွာထိုင္းျမန္မာနယ္
စပ္တြင္အေျချပဳသလိုဘဂႍလာေဒ့ရ္ႏွင့္အိႏၵိယတို ့တြင္အမ်ားအျပားအေျချပဳလုပ္ရွားေနႀကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ထိုသူမ်ားအားလံုးမွာက်ေနာ္တို ့၏ေလးစား
ရေသာသူမ်ားမဟုတ္ခဲ့ေတာင္က်ေနာ္တို ့အတြက္မေကာင္းေျပာရမည့္သူမ်ားလည္းမဟုတ္ပါ။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ကာလာမသုတ္တြင္ေဟာႀကားခဲ့သည္မွာ " ခ်စ္သားတို ့ငါဘုရားေဟာေသာတရားကိုလည္းမွန္သည္ဟုမဆိုရာ။
တျခားေသာသူမ်ားေျပာသည္ကိုလည္းမွန္သည္ဟုမဆိုရာ။ေလာကယုတၱိ၊အာဂါမယုတၱိ၊သဘာဝယုတၱိစသည္ယုတၱိသံုးပါးႏွင့္ညီမွယံုပါ။" ဟုမိန္ ့ေတာ္
မူခဲ့ပါသည္။
အပိုင္း(၂)ကိုဆက္လက္ဖတ္ရွဴ ့ရန္
ပညာေက်ာ္
( လိမ္ညာလွဲ ့ဖ်ားေျပာဆိုျငားမုခ်မေအာင္ျမင္ရာ)

0 comments: